Day 3 In Paradise - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joost Eijk - WaarBenJij.nu Day 3 In Paradise - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joost Eijk - WaarBenJij.nu

Day 3 In Paradise

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

27 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zal er een dag komen zonder iets te schrijven? Ik ga er maar niet van uit dus ik heb besloten om jullie tot aan Swellendam elke dag een korte update te geven! En vandaag was weer een dag... Bizar! Na ons bed van dichtbij te hebben bekeken tot een uur of 10.30 hebben we ons omgekleed, en met onze boodschappen van gisteren ons pannenkoeken ontbijt uitgebreid met spek, kaas, eieren & melk! Fabian wilde onwijs graag paragliden dus om 12 uur stonden we fris en fruitig op de Signal Hill. Paar foto's geschoten en toen gauw terug naar beneden om Fabian op te wachten, alleen de chauffeur had zo'n lol om het feit dat nederlands ben dat ie vond dat ik een uitgebreide tour door Sea Point verdiend had. Super gaaf, Fabian moest maar even wachten haha.
Nu we dus internet hebben is Uber bij onze primaire behoeftes aangesloten. Voor een taxi betaal je R30, dat is ongeveer 2 euro, dus taxi's verdienen goud aan ons!
Ondanks de bewolking, aangezien het vandaag als laatste dag nog redelijk weer zou zijn, besloten we onze tocht voort te zetten naar de welberuchte Table Mountain. Een van de 7 natuurlijke wereldwonderen! En niets is minder gelogen! Nadat we een barrière van wolken waren gepasseerd was het uitzicht adembenemend! Niet normaal! Fotootjes hieronder maar dat terzijde! Na ongeveer een uur rondgelopen te hebben zijn we teruggekeerd naar ons hostel om ons ff gauw op te frissen en nog even wat te eten. Op aanbeveling van Renée (receptiemedewerker, leuk mens!) zijn we bij Mama Africa gaan eten. Voor iedereen die ooit eens in Kaapstad van echt Afrikaans eten wil genieten, HIER NAARTOE GAAN! Vooraf een mix van afrikaanse specialiteiten zoals springbok, koodoo & struisvogel, en als hoofd een curry van gamba's en met kruiden bereidde rijst. Bij het afrekenen ging het even mis, we hadden meer dan genoeg geld op tafel gelegd, maar de serveerster verplichtte ons ertoe de aan te raden fooi te betalen. Nog even bij iemand anders gevraagd en dit moest blijkbaar niet, maar aangezien Zuid Afrikanen in restaurants geen salaris krijgen en leven van de fooi was het wel erg attend. De smoor zat er goed in dus ze moesten het doen met R50. Gauw weggelopen en verderop zagen we een boos gezicht buiten rond lopen dus maar gauw een taxi geUbert en naar huis gegaan. Hij staat nog steeds op de To Do lijst zodra ik hier bezoek ga krijgen ;)! Dat was het dan wel weer voor vandaag. Nu nog even wat lezen en dan laat ik me morgen weer verassen wat Kaapstad nog meer te bieden heeft! Spreek jullie gauw! Ciao!

• 28 Augustus 2015 - 01:36

Karin:

Nou Joost. .geweldige dag weer. Je hebt vast geen spijt van Afrika. . Echt leuk dat je ons elke dag op de hoogte houdt. Je tante is emsterfeest aan het vieren maar ik volg je wel hoor ..dikke kus xx ook van nel xx

• 28 Augustus 2015 - 17:21

Margriet Hendrikse:

Hey Joost, ziet er goed uit daar. Leuk dat je zo iedere keer een verslagje maakt. Leuk om te volgen!!! Btw.....prachtige foto.s!!! Zet um op!!